Vex, vex, vex,...."VEXÍCI"

Vex, vex, vex,...."VEXÍCI"

Publikováno: 1.3.2024 Autor(ka): Ida Horáková

Robotika ve výuce informatiky

Robotika do výuky informatiky v současné době prostě patří. Naše škola samozřejmě nezůstává pozadu. A co předcházelo tomu, než jsme se dopracovali k manipulaci s našimi "vexíky"? Nejprve jsme se zaobírali kódováním a šifrováním různých obrázků (piktogramů) pomocí souřadnic např. ve čtvercové síti nebo pomocí počítačových aplikací. Děti byly rozděleny do tří skupin. První skupina zakreslila do čvercové sítě obrázek, druhá skupina jej musela zapsat pomocí souřadnic a třetí skupina dle těchto souřadnic opět obrázek zakreslila do čtvercové sítě. Dále jsme zaznačovali pomocí šipek cestu k vytyčenému cíli apod. Po zvládnutí těchto aktivit jsme konečně mohli uvést do provozu naše "vexíky" - robůtky. Ty jsme programovali a zadávali jsme jim jednoduché pokyny. Následovala upřímná radost žáků, když naši malí roboti splnili zadání všech úkolů. Skupiny si navzájem zadávaly zatím jednoduché úkoly a pak programovaly robůtky tak, aby správně a přesně splnili jejich pokyny. Práce s roboty nás velmi zaujala, v příštích hodinách informatiky plánujeme sestavit pomocí plastových tabulek delší trasy a náročnější i soutěžní úkoly. Chystáme se také zaktivizovat robota (v podobě zmenšené lidské postavy) na dálkové ovládání - našim dalším krokem tedy bude práce s ovladačem. Informatika nás baví a těšíme se na nové poznatky v oboru jednoduché robotizace.