Jak jsme opakovali přírodopis aneb ryby trochu jinak

Jak jsme opakovali přírodopis aneb ryby trochu jinak

Publikováno: 6.6.2025 Autor(ka): Jana Wimmerová

Učení nemusí být jen o sezení v lavici a psaní poznámek – v přírodopisu to platí dvojnásob. Když jsme ukončovali učivo o rybách, rozhodli jsme se pro trochu jiný způsob opakování. Místo testu nás čekalo hravé procvičování – a šlo to skoro samo!

Využili jsme trimina, tedy trojúhelníkové kartičky, které jsme skládali dohromady podle toho, co k sobě patří – druhy ryb, jejich znaky, prostředí nebo potrava. Byla to jako taková přírodopisná skládačka, u které jsme si nejen zopakovali látku, ale museli jsme i spolupracovat a přemýšlet.

Další den jsme pracovali s obrázky ryb a kartičkami, na kterých byly různé informace – třeba jména druhů, části těla nebo zajímavosti. Naším úkolem bylo správně vše přiřadit. Někdo sáhl po atlasu, jiný si vzpomněl na společné hodiny, a všichni jsme si uvědomili, kolik už toho vlastně víme.

Přírodopis může být zábavný, když se na něj jde s nápadem a nadšením. A my už se teď těšíme, že další hodiny strávíme venku – třeba poznáváním rostlin nebo jen objevováním světa kolem nás. Protože příroda je nejlepší učebnice ze všech!